Při páteční návštěvě ministra dopravy Víta Bárty na nově budované rychlostní silnici R6 se vše točilo kolem financí. Padaly otázky, zda se stavba nezastaví či kde se dá ušetřit. Velmi překvapen byl ministr cenou, za kterou se zrekonstruuje a rozšíří most u bývalého transmotelu za Sokolovem. V pátek se po něm prošel a prohlédl si dokumentaci.

„550 milionů pouze za tento most se mi zdá dost,“ pronesl Vít Bárta. Šéf karlovarské pobočky Ředitelství silnic a dálnic poté ministrovi vysvětloval náročnost stavby. Zatímco jeden kilometr rychlostní silnice stojí 250 milionů, u mostu to je 650 milionů. V daném úseku jich je několik. „Proto se stavba prodlužuje a prodražuje,“ řekl Radomil Havrda.

Kde tedy ušetřit? „Necháváme si dělat audity a myslím si, že by se daly ušetřit stovky milionů korun,“ konstatoval Havrda. Jako příklad uvedl naplánované ekodukty, které slouží jako nadchod a průchod pro zvěř. Podle ekologů jich prý nemusí být tolik. Stačí udělat podél komunikace jakési biokoridory a zvěř si najde nejbližší ekodukt. Jeden stojí padesát až sto milionů. Dále lze ušetřit na mimoúrovňovém připojení. To znamená nepřipojovat každou obec, ale úseky každých pět až sedm kilometrů. V některých případech prý lze takto stavbu předělat. Důležitost stavby pro region obhajoval i hejtman a dva poslanci. „Jsme jedním z mála krajů, který nemá spojení typu rychlostní silnice s Prahou,“ řekl hejtman Josef Novotný.

Mírný optimismus plynul z řeči poslankyně. „Rozhodně nemám špatný pocit z jednání s panem ministrem. Neřekl konečná, nějaký prostor pro stavění určitě bude. Mým konkrétním úkolem je zmapovat terén,“ řekla Jana Suchá. Spolu s ní sdílí optimismus i druhý z poslanců. „Mám z toho opravdu dobrý pocit, protože pan ministr skutečně vnímal to, co mu delegace z tohoto regionu říkala,“ sdělil Jan Bureš. Prioritou zůstává řešení obchvatů měst, která jsou na této silnici a kde dochází k dopravním kolapsům.