"Výsledkem budou zcela nové výpravní budovy odpovídající současným nárokům na cestování vlakem. Aš a Chodov se tak zařadí po bok horního nádraží v Karlových Varech, kde již cestující využívají moderní nástupiště i zcela novou odbavovací halu," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Chodov nádražíChodov nádražíZdroj: Vizualizace Správa železnic

Stavbu nových nádraží si pochvalují představitelé obou měst. "Doufám, že půjde vše podle plánu a budovu budou moci cestující využívat co nejdříve," řekl starosta Chodova Patrik Pizinger. K němu se přidal i ašský starosta Vítězslav Kokoř. "Pěkné nádraží a jeho upravené okolí vytváří první dojem návštěvníka, který k nám přijede vlakem. Jsem proto rád za novou budovu, na jejíž podobě jsme navíc měli možnost se podílet," řekl Kokoř.

Vlk Bubla.
Zraněný vlk Bubla by se měl vrátit do bublavské Drosery

Novostavba v Aši nahradí stávající výpravní budovu z roku 1971. Nový jednopodlažní objekt bude bude mít výrazně menší objem a energeticky úsporný standard. Správa železnic zapaltí za budovu v Aši 61,3 mulionu korun. Město se bude podílet částkou 7,5 milionu. Hotovo má být do konce příštího roku.

Aš nádražíAš nádražíZdroj: Vizualizace Správa železnic

Ve stanici Chodov dojde k výraznému zvýšení bezpečnosti a úrovně kultury cestování. Tu zajistí bezbariérový přístup do budovy a nové WC pro imobilní osoby a také výraznější propojení s navazujícími druhy dopravy. Součástí projektu je i parkoviště K+R (Polib a jeď) a také P+R (Zaparkuj a jeď) včetně stání pro motocykly.

Hotovo má být na podzim příštího roku a celkové náklady jsou 34,4 milionu korun.

V místě dnešního objektu nádraží vznikne zastávka náhradní autobusové dopravy a točna autobusů. Nynější nádražní budova je pro současné potřeby předimenzovaná a ve špatném technickém stavu. Po výstavbě nového objektu bude zbourána a na jejím místě vznikne stání pro autobusy. Stát ji nabídl městu, to pro ni ale nenašlo žádné využití.

Stavba naváže na už dokončenou modernizaci nástupišť, na která je přístup podchodem. Chodováci se také zajímají o to, kdy bude tento podchod dokončen pod celým kolejištěm na druhou stranu. "V budoucnu se počítá s jeho prodloužením do severní části města, kde se očekává investiční výstavba," dodal Svoboda.