Více než stovka kilometrů přibude na tachometrech vozů, které se v sobotu 30. července zúčastní 11. ročníku Karlovarské Veterán Ralye. „Každá ze dvou etap má 55 kilometrů,“ upřesnil Petr Kukrecht, předseda Veteran Car Clubu Karlovy Vary a ředitel závodu. Stovka jeho účastníků (na start se postaví 19 motocyklů a 81 aut) letos poprvé vyráží ze Sokolova.


„V únoru jsme se dozvěděli, že se nepodaří zajistit původní zázemí, které mělo být stejně jako v loňském roce v Klášteře Teplá. Navíc v klasickém termínu soutěže, tedy první srpnový víkend, se v Lokti uskuteční závod mistrovství světa v motokrosu, takže sehnat v tomto termínu ubytování je široko daleko prakticky nemožné. Proto jsme termín rallye posunuli o týden a zázemí jsme našli právě v Sokolově. Musím říci, že nám tam vyšli maximálně vstříc. Se stejně vstřícným přístupem jsme se opět setkali i na policii či u městských strážníků,“ vysvětlil letošní změny Kukrecht.


Start první etapy je naplánovaný na devátou hodinu ranní. Z náměstí Budovatelů vyrazí kolona historických vozidel přes Královské Poříčí, Chodov a Novou Roli do Karlových Varů. Tam budou mít zájemci možnost prohlédnout si veterány před hotelem Thermal. „Druhá etapa startuje v jednu odpoledne od Thermalu. Její cíl je opět na sokolovském náměstí,“ řekl předseda karlovarských veteránistů.


Stejně jako v minulých ročnících čeká na posádky aut a motorek deset záludných úkolů. Co na závodníky pořadatelé připravili, ovšem ředitel závodu nechtěl předem prozradit. „To by pak nebylo to správné překvapení,“ konstatoval. „Jen mohu říci, že jsme si všechny disciplíny vyzkoušeli v klubu. Jsou zajímavé,“ naznačil Kukrecht.


Startovní pole je i letos plné zajímavých strojů. Nejstarším motocyklem je Terrot 250 OHV Osse z roku 1929, nejstarší automobil, Buick Model 10 Runabout vyjel poprvé na silnice dokonce o 19 let dříve. Na startovní listině nechybí ani zástupci automobilové šlechty. Milovníci historických vozidel mohou obdivovat hned tři vozy věhlasné značky Rolls Royce – 20 HP Cabrio z roku 1929, 20/25 Boat Tail Speedster z roku 1930 a Silver Shadow z roku 1970.


Do rallye se přihlásili i dva majitelé jednoho z nejkrásnějších sportovních modelů historie, Jaguaru E Type. Nebude chybět ani plejáda tuzemských veteránů značek Jawa, ČZ, Tatra, Praga, Aero či Škoda.


„Poslední přihlášky jsme přijímali v polovině května. Přesto se našli i zájemci, kteří se chtěli přihlásit po tomto termínu. Vzhledem ke kapacitě ubytovacích zařízení jsme je ale museli odmítnout,“ dodal Petr Kukrecht.