Skokanky roku? Úmysl, či náhoda, ptají se někteří občané před blížícími se komunálními volbami po zhlédnutí videoklipu volebního spotu strany Radnice středu v Sokolově. Ten běží na velkoplošné obrazovce na sokolovském náměstí nebo na You Tube. Reklamní spot se totiž rozchází s oficiální kandidátní listinou.

Ve spotu, který se tváří jako instruktáž, jak správně volit, je zveřejněna zjednodušená kandidátní listina. Je zde prvních deset míst s fotkami, jmény a pořadovými čísly u jednotlivých kandidátů.
„Tato listina se výrazným způsobem liší od té skutečné zejména u dvou jmen,“ všimla si Dagmar Čáslavová. Ta je lídrem Věcí veřejných. Drobné rozdíly jsou prý u dalších tří kandidátů. Takže pět z deseti jmen má mylně uvedeno pořadí.

„Nejzajímavější je posun Hany Hrubé z oficiální kandidátní listiny z nevolitelného 20. místa na šesté v reklamě a rovněž z nevolitelného 14. místa Lenky Houskové v reklamě na místo deváté,“ podotýká Čáslavová. Drobné rozdíly v pořadí na kandidátce jsou pak logicky u Beneše, Částky a Makoně. Dva další zmizeli z první desítky úplně.

Dvojka na kandidátce Radnice středu tvrdí, že je to čistě náhoda. „Volební spot není záležitost, která vznikla na koleně. Na jeho přípravě jsme začali pracovat zhruba před půl rokem,“ řekl Jaroslav Mudra ze Sokolova. Jak dále upřesnil, grafikovi se to hodilo výrazově, tak to ve spotu uspořádal podle svého. Neopomněl dodat, že od začátku vystupují jako tým a i na konci kandidátky jsou lidé, kteří léta pilně pracují pro město. Pořadová čísla ve spotu byla prý čistě náhodná. „Naše kandidátka není výkřik do tmy,“ sdělil rozhodně lídr kandidátní listiny Jaromír Dvořák.