Vítězná společnost měla zajistit údržbu na celé tři roky. Nyní musí vedení Lokte najít náhradní řešení. Tento týden jednala rada města o tom, jakým způsobem zajistí aktuální zimní údržbu. Situaci prý  bude řešit formou objednávky od jednotlivých společností.
„Důvod, proč jsme výběrové řízení zrušili, je ten, že nejsme schopni v termínu dodat přihlášeným uchazečům potřebné doplňující informace. Jednalo se o zásadní informace k zadávacím podmínkám, které po nás požadovali. Museli bychom zásadně doplnit nebo pozměnit několik bodů a to nejsme v tuto chvíli schopni splnit. Pokud bychom ve výběrovém řízení pokračovali, dopustili bychom se zřejmě porušení zásad. Uchazeči by navíc neměli dostatečné podklady pro kvalifikované stanovení cenové nabídky. Rozhodli jsme se proto výběrové řízení zrušit a najít náhradní řešení," vysvětlil situaci starosta Lokte Zdeněk Bednář.

Rada města v úterý rozhodla o tom, že objednávkovou službou hodlá situaci řešit jen dočasně. Do hry by tak mohly vstoupit i Loketské městské lesy, které by zimní údržbu zajistily. Rozhodnuto by mohlo být na příštím jednání. „Rada se dohodla, že pokud bude v listopadu špatné počasí, například začne sněžit, zajistí se údržba objednávkami od jednotlivých firem. Co se týká kompletní zimní údržby, jsou tu dvě varianty. Buď zadáme nové výběrové řízení na zimu, anebo budou práce spojené se zimní údržbou zajišťovat Loketské městské lesy," sdělil vedoucí odboru majetku města Vít Cibuzar s tím, že rada města bude celou věc ještě projednávat na svém zasedání za týden.

Klára Čurlinová