„Jsem rád, že ve výběrovém řízení zvítězil právě tento typ automobilu. Především je prostornější než jeho předchůdce Yetti ze stejné automobilky. Se silným motorem, automatem a výbavou je jedním z nejlepších aut, co jsme mohli pro lékařskou skupinu setkávacího systému rendez – vous dostat,“ říká Sýkora. Pohon všech kol je podle něj nutný nejen v horských oblastech, ale často i v samotném městě. Záchranáři jej proto požadují už ve všech nově pořízených vozidlech. Setkávací systém funguje na principu setkávání dvou typů výjezdových skupin. Osobní nebo SUV vozidlo se k pacientovi dostane rychleji než velká sanitka. Záchranáři ihned pro vozidlo vymysleli přezdívku Kardiak.

Škodu Kodiaq budou využívat zdravotníci záchranné služby v Sokolově.Zdroj: Deník / Cichocki Roman

Pořízeno bylo z finančních prostředků Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů za celkem 1,2 milionu korun.
„Odvody z fondu činí 3 procenta z přijatého pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Takto získané prostředky rozděluje kancelář pojistitelů mezi záchranáře, hasiče a subjekty, které se starají o zvýšení bezpečnosti na silnicích,“ vysvětlil krajský radní Jan Bureš. Záchranáři navíc oceňují fakt, že mají v autě k dispozici další sedadlo navíc, což je v mnohých případech potřeba. Ve stávajících vozidlech systému rendez – vous toto sedadlo z důvodu absence prostoru doposud chybělo.

„Vozidlo bude sloužit v našem regionu od Horního Slavkova až po Kraslicko. Ročně tyto vozy najedou zhruba 65 tisíc kilometrů. Větší sanitky o několik tisíc kilometrů více,“ dodal Sýkora.

Několik technických parametrů:
Škodu Kodiaq budou využívat zdravotníci záchranné služby v Sokolově.Zdroj: Deník / Cichocki RomanAutomobil s pohonem 4x4 se spojkou Haldex, zajišťující jeho snadnější průchodnost terénem, je poháněno motorem o výkonu 140 Kw. Motor je kombinován se sedmi stupňovou automatickou převodovku DSG s možností ručního řazení, která tak zajišťuje plynulejší jízdu zvláště v městském provozu. Pro užití v režimu zdravotnické záchranné služby je motor vybaven předehřevem z důvodu, aby byl vždy připraven pro okamžitou maximální zátěž. Výhodou je také velký nástupní prostor a průchozí výška pod otevřeným víkem zavazadlového prostoru, kde pohodlně projde i 190 cm vysoký člověk. Pro práci záchranářů v různých povětrnostních a terénních podmínkách je vůz také vybaven nejrůznějšími systémy, jako je například asistent pro pomoc při rozjezdu do kopce a pro jízdu z kopce. Auto má vyhřívané čelní sklo a ostřikovače čelního skla pro zásahy v zimním období. Do vozidla byla zabudována vestavba s výsuvným modulem v prostoru kufru a dále na místě spolujezdce pro transport vybavení záchranářů a lékařů.